Do zadań Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół w Brzozowie należy:
W zakresie spraw merytorycznych, administracyjnych i organizacyjnych:
- Prowadzenie akt osobowych pracowników, placówek oświatowych i pracowników ZEAS z wyjątkiem akt osobowych dyrektorów placówek oświatowych i dyrektora ZEAS.
- Współpraca z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie realizacji rządowych programów pomocowych, w tym rozliczanie przyznanych dotacji.
- Prowadzenie bazy danych oświatowych w zakresie zadań przewidzianych dla organu prowadzącego – System Informacji Oświatowej.
- Prowadzenie nadzoru nad remontami oraz sprawami technicznymi w jednostkach oświatowych z uwzględnieniem prowadzenia książek obiektu budowlanego.
- Nadzór nad dowozem uczniów do szkół.
- Przygotowywanie na potrzeby Burmistrza Brzozowa niezbędnych materiałów i informacji, dotyczących oświaty i wychowania.
W zakresie spraw finansowo – księgowych obsługiwanych placówek oświatowych:
- Prowadzenie obsługi finansowo – księgowej dochodów i wydatków obsługiwanych placówek oświatowych, w tym w szczególności:
- Przedstawienie Burmistrzowi Brzozowa jednostkowych wniosków w sprawie zmian w planach finansowych placówek oświatowych,
- Sporządzanie jednostkowych sprawozdań i informacji opisowych z wykonania planów finansowych obsługiwanych placówek oświatowych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- Sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań GUS;
- Prowadzenie rachunkowości obsługiwanych placówek oświatowych z uwzględnieniem:
- Ogólnych przepisów określających zasady rachunkowości obowiązujące w obsługiwanych placówkach oświatowych,
- Dokumentacji wewnętrznej sporządzonej przez dyrektorów placówek oświatowych, opisującej przyjęte w nich zasady rachunkowości (polityka rachunkowości),
- Instrukcji obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów finansowo – księgowych, zatwierdzonych do stosowania przez dyrektorów obsługiwanych placówek oświatowych,
- Sprawowania bieżącej kontroli i analizowania realizacji planów finansowych obsługiwanych placówek,
- Gromadzenia i przechowywania dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji finansowej obsługiwanych jednostek zgodnie z obowiązującymi przepisami w sprawie przechowywania akt oraz przekazywania akt do składnicy akt,
- Informowanie dyrektorów placówek oświatowych o zmianach w przepisach dotyczących spraw finansowych oraz obowiązujących zasadach rachunkowości;
- Prowadzenie obsługi płacowej placówek oświatowych, w tym:
- Sporządzanie list wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w obsługiwanych jednostkach na podstawie aktów prawnych, niezbędnych przy naliczaniu wynagrodzeń w oświacie i dokumentacji kadrowej,
- Ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracowników obsługiwanych placówek oświatowych,
- Dokonywanie wymaganych rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędem Skarbowym,
- Sporządzanie wymaganych sprawozdań zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
- Prowadzenie obsługi finansowo – księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych obsługiwanych placówek oświatowych.